Al jaren worstelen leerkrachten met hun lessen begrijpend luisteren en begrijpend lezen. Leerlingen zijn weinig gemotiveerd, leraren krijgen aan alle kanten goedbedoelde tips en adviezen, maar zien door de bomen vaak het bos niet meer. Bovendien ontbreekt het vaak aan tijd om taal- en leesonderwijs goed en effectief vorm te geven.
De Leesacademie ontwikkelde verschillende trainingen om het handelingsrepertoire van leerkrachten te vergroten. De focus in onze trainingen is altijd de lespraktijk: de didactische vaardigheden van leerkrachten zijn voor ons de sleutel tot taalontwikkeling van leerlingen.
Naast onze trainingen biedt de Leesacademie ook begeleiding op maat. Dat kan gaan om klassenconsultaties, specifieke sessies voor een deel van het team naar aanleiding van een hulpvraag of individuele begeleiding van leerkrachten.
In deze training vergroten we je vaardigheden om je leesonderwijs vorm te geven.
In deze training gaan we in op de rol van woordkennis in leren en ontwikkelen en wat jij als leerkracht wel en niet moet doen.
In dit traject geven we leerkrachten handvatten om beter om te gaan met meertalige leerlingen in hun onderwijs.